1. Introduction

30 Jan

När jag följer länkarna bakåt från Mia* ser jag att den här utmaningen från början var tänkt som en teckningsgrej – att man skulle rita nåt på ämnet – men det struntar jag i, det går väl lika bra att använda det som skrivämnen tycker jag. Emellanåt kanske jag löser det hela med ett foto, vem vet?

Min underrubrik till bloggen är ju ”mittlivsfrustration” och det tycker jag summerar min tillvaro ganska bra. Medelålders, medelmåttig och lätt frustrerad, framlever jag mina dagar i ett hus som Gud måste ha glömt, på en ort där jag inte trivs. Kärleken fick mig att flytta hit för 7 år sedan och nykär som jag var då, tänkte jag ”det spelar väl ingen roll var man bor bara det finns kärlek” vilket jag idag något har reviderat. Jag är inte gjord för att bo i värsta spenaten. Jag vill ha gångavstånd till jobb, affärer, kultur och nöjen. Jag har skogen 10 meter från dörren och är så gott som aldrig ute i den. Jag avskyr trädgårdsarbete. Frustrationen ligger nu i att ha en sambo som inte alls har samma önskan om att flytta.

För närvarande är mitt liv en aning ännu mer frustrerande, då kärleken ligger på sjukhus 10 mil bort sedan 2 månader tillbaka, svårt sjuk. Jag framlever mina dagar jobbandes eller åkandes tåg till/från sjukhuset eller halvt avsvimmad framför TV:n. Varje kväll tänker jag att jag ska lägga mig tidigt för att orka med och varje kväll tar det så mycket emot att gå och lägga sig ensam att det blir alldeles för sent. Klockan ringer på morgonen och jag är yr av tröttma. Släpar mig upp och är trött större delen av dagen, ända till kvällen, då jag återigen inte kommer i säng.

Där börjar vi.

Kommentera

