16. Questioning

21 Apr

Med ålder och tilltagande trötthet och en känsla av att vara rätt blasé,  ifrågasätter jag inte så himla mycket nu för tiden. Annat var det förr, när jag kunde gå i taket för en verklig eller inbillad oförrätt. På jobbet mest då. I mina relationer har jag väl för det mesta varit totalmesig.

Om jag ifrågasätter måste jag också ta ställning och kanske handla i enlighet med det. Det är inte det lättaste alla gånger.

Jag ifrågasätter varför du är kvar i en relation du inte trivs i. Men jag ifrågasätter inte att du inte kan kasta dig ur den genast. Jag ifrågasätter egentligen inte mitt eget handlande, trots att många skulle göra det. Livet kan ta slut vilken minut som helst. Det ifrågasätter jag inte.

Jag ifrågasätter inte att meningen med livet är kärlek. Det är jag fullständigt övertygad om. Så kom då.

Kommentera

