Latmanspizza, #007

29 Jan

Visst. Det finns ingen godare pizza än en hembakt, gjord på deg som fått jäsa en timme och toppad med alla ens favoritgodsaker. Jag är helt med er där.

Men. Ibland är man trött. Och som idag, började jag helt plötsligt känna mig sjuk efter lunch. Jag frös och fick ont i skallen och nu i kväll känns det precis som om det är nån förkylning på gång. Jag hade tänkt göra broccoligratäng när jag kom hem, men orken fanns inte.

Här kommer min nya räddaren i nöden in. Och nu blir det tyvärr lite reklam också! Santa Maria – alla tacoälskande svenskars favoritmärke – gör tortillas som heter Pizzatortillas. De är lite tjockare än vanliga tortillas, finns i förpackning med 4 st och duger utmärkt till fuskpizza. Dessutom har de uppfunnit en slags texmexpizzasås som finns färdig på plastflaska, bara att klämma på och stryka ut. Två såna, idag med rökt skinka, banan (ja, jag gillar banan på pizza, frågor på det?), ost, ugn 250 grader högt upp i 5 minuter och kvällsmaten är hemma. Total tillagningstid ca 10 minuter. Dessutom inte alls äckligt. Jag har även provat med köttfärssås på istället för den där pizzasåsen och det var jättegott.
Ja, nedanstående bild illustrerande före och efter gräddning, visar dock att man måste sätta på timern så man inte glömmer att ta ut pizzorna i tid…

20130129-200529.jpg

Kommentera

