I bloggvärlden igen, #010

1 Feb

Om inte annat så har den här bloggutmaningen fått mig att börja LÄSA lite bloggar igen. Och hej och hå, vad saker och ting har ändrat sig. Jag surfar med Firefox på datorn och till det har jag en RSS-läsare som heter NewsFox. Överlägset bäst, tycker jag som vill läsa bloggar som de ser ut på webben, inte som tråkig text bara. NewsFox visar inläggen som de ser ut och dessutom syns kommentarerna till inlägget på en gång, utan att man behöver klicka nåt extra.

Nå. Det var längesen jag öppnade NewsFox, men nu gick jag igenom min feed där och det visade sig att många av bloggarna inte ens finns kvar, eller inte har uppdaterats på nåt år eller så, så jag fick rensa bort en hel del. Sen lade jag till några nya feeds som jag hittat i den här blogg100-utmaningen, fast jag har inte hunnit gå igenom alla de bloggarna ännu för att se vad som kan vara intressant. Jag är inte så intresserad av rena yrkesbloggar, inte heller politiska bloggar, utan jag gillar mer att läsa om människor, relationer och tankar. Mellanmänskliga frågor. Och så är jag lite svag för humoristiska saker.

Jag skulle härmed vilja tipsa om några roliga bloggar jag haft i min feed länge och som fortfarande är igång:

Bloggfrossa & mannen som blev trött   MikeBike har tydligen oförtrutligt fortsatt leverera. Och är fortfarande rolig.

I skuggan av ett världsarv Jerry Niemi hanterar små miniatyrgubbar på ett alldeles fantastiskt sätt!

Fredrik Backmans blogg i Café. Men den torde väl vara välkänd. I alla fall sjukt rolig och bra.

Wulff & Morgenthaler  Inte precis en blogg, men en helt galen seriestrip varje dag. Utan skyddsnät

Och så en sexig sak som bonus:

Sex is not the enemy En Tumblr-blogg som visar bilder och text som inte kan förklaras, bara ses. Erotiskt, inte porr. Alla sorters människor och böjelser. Behövs för att höja medvetenheten hos vaniljmänniskor som mig t ex. 🙂

Men. Om jag nu vill läsa om människor, relationer och dylikt? Jag finner att jag knappt har några sådana bloggar i min feed. Någon som har några länktips kanske?

Kommentera

