Vacklande och velande, #017

8 Feb

Jag vill men ändå inte. Jag vill ha mer än jag kan få och därför velar jag. Vacklar.

Ska jag nöja mig med smulorna och det lilla jag kan få?

Eller sätta ner foten och säga Stopp, nej jag vill inte mer? – Kom igen den dag du är fri.

Alla vill vi bli sedda och bekräftade och jag är inte mer än människa. Men jag skulle gärna vilja ha någon som vill ha hela mig och inte bara små bitar när det passar.

Kärleksbrist är svårt. Alla vill vi bli älskade.

Om så bara för en stund och på låtsas.

Kommentera

