To date or not to date, part 2, #021

12 Feb

I väntan på att det ska bli vår och jag ska kunna bestämma mig för om jag ska köpa den där sommarstugan eller inte, harvar jag vidare på datingsidan. Det händer inte mycket, jag blir anropad av någon ibland och nu har jag skrivit några gånger med en kille. Han verkar se ok ut men har ett nick som nog utlovar mer än det kan hålla. Om man är på en sajt där man ska skriva till varandra så vore det ju bra om man kunde få mer än två meningar i varje mail. Bjud på er själva för fasen karlar! Om du skriver till mig först och säger att du ska berätta mer om dig själv och jag ställer några frågor och berättar lite om mig själv så kanske jag vill ha något mer tillbaka än:

”Jag har varit skild länge, har 2 barn som är 23 och 25. Jag jobbar som elektriker. Kram/Kalle”

Hur jävla inspirerande är det? Då skrev jag tillbaka: ”för att kalla dig xxxxxx så är du bra fåordig”

”Ja, men det vill jag ju visa IRL, inte hålla på och knappa på mobilen”

Bara det att använda uttrycket ”knappa på mobilen” fick mig att tänka på en teknikfientlig människa som ser på smartphones och internet med stoor skepsis.

Och jag kanske vill bilda mig en liten uppfattning om personen i skrift innan jag träffar den, skrev jag till svar.

Om fortsättning följer? Jag är ytterst tveksam.

Kommentera

