Gått igenom besiktningen, #023

14 Feb

Idag var det dags för hälsokontroll som jobbet bekostar. Den är rätt simpel – man kollar blodtryck, blodvärde, socker, kolesterol, vikt och så gör man ett cykeltest.

För två år sen när jag gjorde det sist, så var kolesterolvärdet lite för högt men det hade glädjande nog gått ner! De andra värdena var också ok.

Jag hade ungefär samma kondition som sist och det tyckte jag var lite tråkigt för det känns som att trots att jag tränar så blir konditionen inte bättre! Jag kanske måste anstränga mig lite mer för just det. När jag går på gymmet så kör jag ett styrkepass och så cyklar jag för konditionen 20-30 minuter. Det skulle väl ta bättre att springa men jag fick sluta med det för flera år sen p g a kassa knän. Cyklingen frestar inte på dem på samma sätt.

Nå, det kändes som om jag gick igenom besiktningen i alla fall, med några 1:or kanske.

Kommentera

