Emlig, #024

15 Feb

Jag skulle aldrig ha skrutit över hur jag gick igenom kroppsbesiktningen – igår eftermiddag började jag frysa och känna mig ruggig. Idag har jag i princip legat i sängen hela dagen, känt mig matt och konstig. Ingen feber men risig i magen. Nu så här på kvällen känner jag mig dock lite febrig och har huvudvärk också.

Jag är bara tvungen att snabbtillfriskna över helgen för på tisdag eftermiddag ska jag åka ner till Stockholm och gå på kurs onsdag-torsdag. Och det är en viktig kurs som jag måste gå för att klara av jobb jag ska göra i mars. Så jag känner pressen. Tar det lugnt. Kurerar mig.

Jag har på eftermiddagen legat och tittat på fyra avsnitt av Netflix-serien ”House of cards” på iPaden och jag blir mer och mer fascinerad. Stundtals är det nästan svårt att hänga med i de invecklade politiska turerna, men Kevin Spacey och Robin Wright. Vilka skådespelare! Jag har alltid älskat Spacey och här är han fullkomligt lysande. Sällan har man skådat sån otäck, manipulerande iskall människa och frun är inte bättre hon. Deras äktenskap är så mystiskt. De verkar faktiskt älska varandra men samtidigt är det nån slags businessuppgörelse också. Om du kliar min rygg så kliar jag din. Och bedra varandra är helt ok om det ingår i nån elak plan eller så. Se om du har möjlighet!

Kommentera

