To date or not to date, part 4, #031

22 Feb

Jag läste en sån bra bloggpost där Jessica skriver om kemi och om förväntningarna på att det ska säga klick genast, annars skyndar vi vidare, hävdande att kemin inte stämde!

Jag har tänkt på det där en hel del själv sedan jag började vara på den där dejtingsidan. Visst är det jättebra att det finns och det går säkert att träffa den rätte på det här sättet, men på ett vis blir det väldigt onaturligt och konstlat. När man träffar någon AFK, t ex genom jobbet eller via vänner, så finns ju liksom inga krav på att man ska känna något varmare för varandra. Man kan vara kollegor och då ska man väl helst inte känna något varmare än vänskap för varandra o s v. Men helt plötsligt förändras en människa inför ens ögon och en vacker morgon ser man hen på ett annat sätt än man gjort tidigare. Hen blir helt plötsligt attraktiv! Känslor uppstår och har man tur är de ömsesidiga till och med.

Men på nätet är själva syftet att man ska träffas för att se om man är intresserade av varandra! Och det kanske inte är så himla lätt att veta efter en kopp kaffe eller en middag. Alltså, man kanske kan känna om det är absolut no-no-ingen-chans-i-helvetet att man skulle kunna falla för personen, men om det var trevligt och roligt och hen verkade intressant så varför inte träffas flera gånger? Hur vanligt är det med kärlek vid första ögonkastet liksom?

Nu är det ju så här då liksom att jag ska träffa en på söndag och ta en fika. Och jag är jättenervös. Vi har inte pratat, men SMS.at ganska flitigt ca 2 veckor. Jag har sett 1 enda foto. Tänk om han är jätteful och läskig och fotot inte alls stämmer eller om han som verkar så trevlig i skrift, har total tunghäfta och inte säger flaska? Eller tänk om jag tycker han är helt perfekt och han blir jättebesviken på vem jag är.

JAG DÖR på det här.

I sitt blogginlägg nämner Jessica en bok – ”Hemligheten – Från ögonkast till varaktig relation”. Den har jag panikskickat efter nu.

2 svar to “To date or not to date, part 4, #031”

  1. iashemlis februari 23, 2013 den 8:59 f m #

    Som en van ”nätdejtare” så håller jag med dig.. tror jag har kasserat många eventuella kärlekar på pga just detta. Men samtidigt så vill jag känna att det finns något från början.. Är så rädd att slösa massa tid på någon som sen inte blir mer än just vänskap. Som tur är så har jag rätt nyligen träffat en man som det inte blev kärlek vid första ögonkastet, men intresse vid första ögonkastet alltså… Ville gärna ha en andra dejt, o tredje osv.. O nu är jag på rosa små moln.

    Så lycka till imorgon med dejten.. Hoppas att han ändå ger dig vibbar att du VILL träffa honom en andra dejt… =)

    • Anna Kristina februari 23, 2013 den 11:00 f m #

      Jag skulle i och för sig behöva vänner också så… Tack för peppen. Jag är redan nervös fast det inte är förrän imorgon.

Kommentera

