Oro, #035

26 Feb

Jag önskar så att jag kunde sluta oroa mig för allting. Små saker, stora saker, skitsaker – allt! Det är fasen inte normalt. Tror jag. Jag har ju bara insyn i min hjärna, ingen annans.

Saker händer på jobbet som oroar mig. En förhandling imorgon som ingen vet hur den slutar. Ett pressat läge. Jag står inför en uppgift som jag aldrig gjort förut och som jag inte vet riktigt hur jag ska utföra. Jag måste ringa en massa och styra upp möten. Och jag ska resa en del framöver i samband med detta. Det oroar mig.

Jag ska träffa dejten till helgen, ska åka hem till honom. Mötet i sig är jag inte orolig för, men däremot för att jag ska åka de sex milen dit och hem! Jag hatar att köra bil på vintern och är bara skiträdd att det ska bli snöoväder och halkigt. Dessutom vill jag köra när det är ljust och därför vill det till att jag kan sluta tidigare på fredag så jag hinner innan det blir mörkt. Det oroar mig.

Jag ringde till en restaurang och beställde bord idag. Jag hade då gruvat mig i två dar.

Jag blir tokig på mig själv som känner så här inför okända saker och inför saker jag inte gillar att göra, som t ex att ringa.

Min oro yttrar sig mest i att min inre teater spelar upp detaljerade scener hela tiden, innehållande alla de här sakerna jag ska göra – minsta skitgrej som hur jag ska boka tågbiljetter, till rapporter jag ska skriva, till telefonsamtal som jag går igenom i förväg. Och det är så himla jobbigt när hjärnan inte kan sluta tänka.

Jag uppfattas nog i allmänhet som en stark person med rätt mycket skinn på näsan, fast jag för det mesta är skitskraj och osäker.

Ibland vill jag bara ge upp, säga ”jag klarar inte det här” och stanna hemma och ligga i fosterställning.

Det går åt jäkligt mycket djupandning och mediyoga ibland kan jag ju säga.

Kommentera

