Virusjävlar, #037

28 Feb

Jag är så himla less på virus!
I slutet på januari var jag däckad några dar med obestämd sjukkänsla och fjantfeber. Ja, jag kallar det så, för jag får aldrig mer än typ 37,2 och redan vid ca 36,8 kan jag känna mig febrig och klen. Jag har normalt rätt låg temp tror jag.

Så blev jag bra, sen blev det lika för 14 dar sen fast något värre då. Jag får inga förkylningssymptom utan känner mig mest – ja, sjuk helt enkelt. Svag och febrig och ont i skallen. Så blev jag bra efter 4 dar men i morse när jag vaknade kände jag mig klen igen! Tog febern: 37,1. Petade i mig en Iprén och gick till jobbet, tänkte att det skulle gå över. Fick gå och lägga mig ett tag när jag kom hem och nu känns det väl sisådär.

Alltså tredje gången på en månad! Varför kan man inte få bli rejält dålig och sen är det bra? De här halvmesyrerna är nästan värre, när man inte känner sig nog frisk för att jobba, men inte heller nog sjuk för att vara hemma.

Sen har vi det värsta då. Jag ska ju åka och träffa den där dejten imorgon är det planerat! Jag vill inte skjuta på det här om jag slipper. Så nu går jag och lägger mig och hoppas att jag vaknar imorgon och känner mig som vanligt. Håll tummarna!

Kommentera

